تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال چیست؟

فاندامنتال به زبان ساده

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال به بررسی دقیق و اطلاعات موجود در خصوص یک دارایی مالی گفته می‌شود. از جمله مواردی که در تحلیل فاندامنتال ارز های دیجیتال  اهمیت بسیاری دارد می‌توان به برنامه‌ های یک پروژه، تعداد افرادی که از آن ها استفاده می‌کنند، یا حامیان یک تیم پشتیبانی پروژه اشاره کرد. هدف نهایی شما از تحلیل فاندامنتال این است که متوجه شوید. آیا دارایی موردنظر بیش ‌از حد ارزش‌ گذاری شده است و یا ارزش آن بیش از قیمت فعلی است. پس از آن، می‌توانید نتیجه‌‌ای را که به دست آورده‌اید در معاملات خود به کار بگیرید. بسیاری از معامله‌ گران ارز های دیجیتال از همان اندیکاتور های تکنیکالی استفاده می‌کنند که در بازار معاملات فارکس و ارز دیجیتال ، سهام و کالاها دیده می‌شوند.

فاندامنتال ارز دیجیتال چیست؟

شما اگر قصد اینو دارید که بر روی یک رمز ارز جدید در بازار مالی  سرمایه‌ گذاری کنید. برای این دارایی ارزشی در نظر گرفته شده است و طبیعتاً شما نمیتوانید بدون هیچ بررسی آن را خریداری کنید. برای داشتن دیدی بهتر باید ارزش واقعی آن دارایی را پیدا کنید. اما چطور؟ شما باید تک به تک عواملی را که روی ارزش‌ گذاری آن دارایی موثر است،‌ بررسی کنید.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

این بررسی ها به چه صورت انجام می‌شود؟

تحلیل فاندامنتال یا بنیادی به دو صورت بالا به پایین یا پایین به بالا انجام می‌شود. برای مثال شما می‌خواهید در یک شرکت تولیدکننده ماشین لباسشویی یا شرکت اپل سهام خریداری کنید. در قدم اول باید درآمد، میزان سود و زیان، صورت های مالی و گردش پول این شرکت را بررسی کنید. بعد از تایید این موارد باید قدم دوم را بردارید؛ حالا زمان آن رسیده است که به سراغ شرکت‌های رقیب بروید و جایگاه این شرکت‌ها را در کنار هم بسنجید. در این مرحله ممکن است ترجیح بدهید در شرکت دیگری که اوضاع اقتصادی بهتری دارد بروید و سرمایه گذاری کنید. در مرحله‌ی بعد هم شما باید به بررسی شرکت در سطح بین المللی بپردازید.

طبق این تعریف شما از پایین یعنی از یک محصول شروع کرده و به بررسی شرکت‌ها در سطح بین المللی رسیدید. همین مراحل را اگر برعکس عمل کنید می‌شود تحلیل از بالا به پایین که نتیجه‌‌ی آن می‌شود انتخاب یک شرکت برای سرمایه گذاری. به تمامی این اقدامات که جهت بررسی و ارزش‌ گذاری واقعی برای یک سهام یا رمز ارز قبل از سرمایه‌ گذاری انجام می‌شود، تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی می‌گویند که یک روند زمانبر و تخصصی است. اگر قصد دارید یک سرمایه‌ گذاری بلند مدت و مطمئن داشته باشید، تحلیل فاندامنتال می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر به نتیجه برسید. مانند هر سرمایه‌ گذاری دیگری، مهم است که با دقت قدم بردارید و استراتژی ترید داشته باشید. سرمایه‌ گذارانی که تحقیقات و تحلیل‌های بنیادی دقیق انجام می‌دهند و استراتژی مناسب دارند، می‌توانند سود زیادی در بازارهای ارز های دیجیتال داشته باشند.

پس ما در حوزه ارز های دیجیتال، با دارایی‌ هایی سروکار داریم که محصولی را ارائه می‌دهند. باید این محصول، بازار هدف آن، نیاز جامعه بشری به آن و بسیاری عوامل دیگر را مورد بررسی قرار دهیم. اگر یک پروژه، ایده بسیار عالی و جذابی را ارائه دهد اما در زمان فعلی، جهان به آن نیازی نداشته باشد، احتمال موفقیت آن بسیار کاهش خواهد یافت. برای تحلیل فاندامنتال ارز های دیجیتال و پروژه‌ های حاضر در این حوزه باید اطلاعات و دیتا مورد نیاز برای ارزیابی بنیادی آن را بدست آورید.

مفهوم روش تحلیلی به این معنا است که شما ابتدا باید کلیت بازار سرمایه مورد نظر خود را مورد آنالیز قرار داده و سپس در صورت مساعد بودن شرایط به سرمایه‌ گذاری در رمز ارز مورد نظر خود برسید. در این روش تحلیلی تمام جوانب در نظر گرفته می شود تا هیچ گونه اشتباهی در انتخاب رمز ارزها برای تحلیلگر رخ ندهد.

تحلیل فاندامنتال کار بسیار سختی نیست اما نیازمند گردآوری اطلاعات صحیح و تحلیل است. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری هستید، تحلیل فاندامنتال یک روش بسیار مطمئن برای بررسی وضعیت بازار است. با توجه به این که در حال حاضر بیش از20 هزار ارز دیجیتال در جهان وجود دارد، قطعاً تحلیل فاندامنتال می تواند برای انتخاب مناسب ارز دیجیتال جهت سرمایه گذاری، بسیار موثر باشد.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

مزایای تحلیل فاندامنتال

1- در فهم و درک کلی بازار ارز دیجیتال به ویژه تخمین قیمت بیت کوین بسیار موثر است.

2- تحلیل فاندامنتال یکی از روش ­های محبوب تحلیل برای سرمایه ­گذاری­ بلند مدت در حوزه ارزهای دیجیتال است.

3- عوامل موثر برای پیش بینی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در تحلیل فاندامنتال در نظر گرفته می­ شود.

معایب تحلیل فاندامنتال

1- سرمایه گذار برای درک درست از وضعیت بازار باید از تمام فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با خبر باشد. این امر، مستلزم تحقیق و مطالعه زیاد است.

2- امکان برداشت اشتباه از برخی عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال وجود دارد.

3- تحلیل فاندامنتال زمان بر است. با توجه به اینکه این تحلیل به بررسی همه جانبه عوامل مختلف نیاز دارد، مستلزم صبر و حوصله بسیار است.

در هر سرمایه‌گذاری اولین نکته‌ای که لازم است در نظر بگیریم، هدف از سرمایه‌گذاری ست که می‌تواند به سه دسته بلند‌مدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم‌بندی شود.

تجربه سرمایه‌گذاری در زمینه‌ های مختلف نشان می‌دهد که شاید بتوان در سرمایه‌گذاری‌ های کوتاه مدت بدون در نظر گرفتن تحلیل فاندامنتال پروژه و فقط با تکیه بر تحلیل تکنیکال، سود خوبی بدست آورد و موفق بود، اما اگر هدف از سرمایه‌ گذاری میان‌ مدت و به ویژه بلند‌ مدت باشد، علاوه بر تحلیل تکنیکال، حتما لازم است پروژه را از نظر فاندامنتال نیز مورد بررسی قرار داد. تحلیل احساسات، نیز می‌تواند به عنوان یک ابزار مفید در هر نوع سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

خلیقی

خلیقی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search

فهرست مطالب

ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

اشتراک گذاری